Bijna al weer kerst

9 december 2019 - Setúbal, Portugal

Nou, dag iedereen,

Er zijn al weer 2 weken voorbij. Ik moet zeggen. Twee best wel saaie weken maar met een aantal hoogtepunten natuurlijk.

Allereerst ben ik nu bezig met de deadlines voor alle opdrachten en tentamens voor school dus daarom wil ik, en ook de anderen zich een beetje daarop gaan focussen. Die punten moeten natuurlijk ook worden gehaald! Voor de rest was de eerste week dus ook niet heel bijzonder. Die donderdag nog wel even naar de bingo geweest om daarna uit te gaan in Setúbal. Voor de rest veel voor school gedaan en even opgeladen voor deze weken. Dan de tweede week, ben ik samen ben Andaç naar de Harry Potter Exhibition geweest. Daar kwam nog wel even bij, dat we de verkeerde bus hadden genomen en de Uber daarna naar het verkeerde adres hadden gestuurd, waar ze de tickets verkochten en niet waar de exhibition was. Maaar! We waren gelukkig nog op tijd, leuk avontuur beleefd in ieder geval. Uiteindelijk toen we er dan waren hebben we echt een mooie, in thema gezette, rondleiding gekregen door de exhibition. Alle materialen die we zagen waren ook letterlijk in de films te zien, soms gebruikten ze volgens mij wel wat nieuwere maar het was echt gaaf om te zien! Als je het niet wilt zien, kijk niet naar de foto's. Als je het wel wilt zien, vooral naar de foto's kijken hahaha. Ik hoorde namelijk dat sommigen het in hun fantasie wouden houden en niet dat het "echt" is.

nou en toen de afgelopen dagen, gister gebarbequed in december. Ja ja het kan. De zon scheen de hele week bolkop dus was het een goeie gelegenheid om een op het dakterras bij de polen te barbecueën. Samen met nog wat anderen hebben we toen de hele middag en avond nog heerlijk gegeten en gedronken (natuurlijk). En dan was vandaag ook weer een dag voor huiswerk aangebroken die andaç en ik hebben afgesloten met een tripje naar Lissabon. Daar zijn we een goed kebab wezen zoeken. Het vlees was goed, alleen Andaç, die natuurlijk Turks kan, vond het personeel niet zo aardig. Dat was dus waarschijnlijk de laatste keer daar ook hahaha. Volgende week wordt het de Nederlandse snackbar in ieder geval. Zo zin in een frikandel of bitterbal. Dus ik ben benieuwd hoe dat hier smaakt!

nou kijk zo zie je maar, het valt allemaal mee dit keer :) de laattse weken is het even aanpoten en alles halen. Desondanks hoop ik dat jullie het weer een kort maar leuk verhaaltje vonden. De foto's zal ik maandag of dinsdag erop zetten. Het is alweer laat dus ik zeg.

Goodnight

​​​

1. Alie Heideveld:
    9 december 2019
    Dag Martijn ja school gaat voor goed je best doen
    Het verhaal was mooi
    Bedankt liefs je Oma en John😘