Bom dia!

26 november 2019 - Setúbal, Portugal

ja het is weer eventjes geleden maar daar ben ik weer. Ik had nog wat schooldingen te doen de afgelopen dagen dus zondag en maandag had ik geen tijd om de blog te plaatsten. Ik hoop dat jullie het weer leuk gaan vinden zoals de vorige!

Nou dan begin ik maar bij de eerste week van de twee weken. Jorick kwam donderdags naar Setúbal, eindelijk weer even een bekende zien! Ja we hebben veel leuke dingen gedaan! Ik moest die donderdag naar school dus hebben we eigenlijk alleen bedacht wat we de komende dagen tot en met zondag gingen doen. Ondertussen lekker uit eten gegaan hier in Setúbal waar Jorick werd gevraagd of die van de marine af kwam hahaha. Sjans met de bediende, jammer genoeg kwamen we er later achter wat ze bedoelde hahaha. We hebben besloten om een auto te huren, we bleken de eerste 2 dagen echt geluk te hebben met het weer dus hebben we mooi getoured. Vrijdag zijn we eerst naar het Parque Natural da Arrábida geweest. Daar hebben we een mooi verlaten huis en een verlaten legerbasis bezocht. Ik heb deze al eerder bezocht dus ik wist gelukkig waar het ongeveer zat ;p. Tuurlijk hebben we gewisseld van rijder en wat vond Jorick het ook mooi. We zijn toen naar een mooi punt geweest op een berg in het park waar je een supermooi uitzicht had over de zee. Knalblauwe lucht en een mooi gezicht om even wat foto's te maken. Nadat we daar heen zijn geweest zijn we langs de kust naar Sesimbra gereden. Daar hebben we plaatselijke biertjes geproefd natuurlijk. Dat was nog best lekker en best lang geleden weer, was een goede keus. Daarna weer mooi naar Setúbal gereden en mooie dingen weer gezien. In de avond zijn we toen uitgeweest met een groep van de Erasmus. Natuurlijk naar twelve en daarna dosa certa waar het veel leuker was.

Die dag daarna zaterdags zijn we naar het meest westelijke puntje van Europa geweest! Heerlijk tochtje met de auto gemaakt en veel gezien. Echt heel veel gezien. Hoge heuvels op gereden met de auto. Het was een Hyundai i20, dus dat kon die makkelijk aan gelukkig. Echt mooie fotos kunnen maken en mooie ritjes gemaakt. Die zaterdagavond zijn we naar Lissabon gegaan. Eerst uit eten en daarna naar het Delirium café, dit cafe is vol met verschilledne bieren over de hele wereld, voornamelijk Belgische bieren maar ook bijvoorbeeld Franse of Chinese. Het was nog even een gedoe toen met de laatste bus naar huis want dat hebben we net gered op de steps hahaha. Je hebt van die elektrische steps in Lissabon namelijk, maar die kan je in bepaalde zones gebruiken met een bepaalde snelheid. Jorick had natuurlijk weer de langzamere en op een gegeven moment mocht hij maar 7 km/h. en we moesten nog 1-2 kilometer. Dus toen een andere oplossing gezocht en uiteindelijk de bus wel kunnen halen hahaha. Ja dat was wel weer mooi.

Die dag erna ging Jorick aan het eind van de dag al weer naar huis. We zijn eerst naar het schiereiland Troija gereden hier aan de overkant van Setúbal. en toen naar Lissabon gereden met de auto om daarna Jorick uit te kunnen zwaaien en weer over 3-4 weken weer terug te zien. Thanks dat je langskwam Jorick(Gappn)!! Was weer lachen!

En dan afgelopen week, nou kan ik kort en krachtig over zijn. School school school. De leraren bedachten even alle deadlines te geven. dus over 2-3 weken moeten alle rapporten af en maken we elke week wel een kleine toets. dit is dan allemaal voor de punten, die moeten we behalen om de minor te kunnen halen. Dus hard werken de komende weken. het eind is in zicht laat ik maar zeggen. Voor de rest naast school, tuurlijk doe ik wel leuke dingen bijvoorbeeld met Andaç naar de bingo, maar de laatste tijd winnen we niet zoveel. Of we gaan dan poolen of darten met nog een andere vriend André. Vrijdag ben ik overigens wel uit geweest, er waren ook veel nederlanders bij anderen op bezoek dus dat was wel even een Nederlandse party. En nu lekker de komende weken voor school bezig. Ik probeer net als alle weken het altijd zondag te plaasten maar zoals je ziet lukt dat niet echt nu hahaha. Dus ik hoop dat jullie dit ook leuk vinden!! Ik zie jullie weer over 2 weken!!

Adeus,

IMG-20191115-WA005575594506_715859492243962_6027047359307841536_nIMG20191116145117IMG20191115164050