Kerst, oud en nieuw en Lagos als afsluiter

10 januari 2020 - Setúbal, Portugal

Hoi mensen,

Eindelijk weer eens een blog maar wel gelijk de laatste. het einde is namelijk in zicht want ik ga 17 januari naar huis. Toch was ik de vorige twee weken ook even thuis voor kerst en oud en nieuw. Ik heb in die twee weken veel leuke dingen gedaan zoals mooi geholpen met nieuw laminaat bij pa en ma te leggen en veel mensen gezien die ik de afgelopen maanden niet meer heb gezien.

Sinterkerst met de familie gevierd en weer naar de kerk op kerstavond zoals elk jaar. Met kerst hebben we met oma en John nog een heerlijk diner gegeten in Schalkhaar en de tweede kerstdag een lekker diner met z`n vijven thuis. Al met al was het zeker waard om even met kerst thuis te zijn! In de tussentijd voor oud en nieuw ook nog met Rick en gerton naar de tijd geweest. Nou ik miste die Nederlandse hitjes echt wel. Ook gelijk bij Boode wezen buurten met sven, Jorick, julian en gerton. Toen merkte ik wel dat het hier een stuk goedkoper leven is dan in Nederland haha.

Maar goed toen kwam oud en nieuw dus. en we wouden vuurwerk halen dus dat hebben we, zoals de laatste jaren, gehaald in Duitsland. Man, man, man wat een vuurwerk daar. De collectie staat tussen de foto's ;p. Toen werd het oud en nieuw en dit jaar ook voor het eerst met de buren samen, hebben we een vuurton in de straat gezet, zodat het met oud en nieuw lekker warm was. Geen vingers of ogen gelukkig. wat wel zomaar het geval kon zijn omdat er 3 potten(1 van ons, en 2 van de buren) waren omgevallen. Alles liep goed af gelukkig. Toen zijn we daarna naar de tijd geweest en goed oud en nieuw gestart!! toen was het alweer 3 januari en ik ging voor twee weken vakantie nog even terug naar Setúbal. diezelfde avond hebben Andaç en ik nog iets bedacht.

We gaan van 4 t/m 7 naar Lagos dit is het zuiden van Portugal, ook wel bekend als de Algarve, en nou. Wat was het mooi weer en wat hebben we veel mooie dingen gezien. We zijn in lagos naar de rotsen geweest die immens groot zijn. Ik had nog nooit zoiets gezien. We zijn ook naar Sagres geweest waar je ook heel veel rotsen hebt, en een fort. het was een fort van  Henry the Navigator Hier is een linkje naar de informatie erover. De dag daarna gingen we naar Faro en hebben we veel met de auto gereden, nouja ik, want Andaç kon alleen in een automaat rijden hahaha. Helaas was er in Lagos niet superveel te doen of te zien maar we een mooie oude binnenstad. Ik denk dat er ook meer met toeristenseizoen te doen is.

en de afgelopen dagen heb ik ook alweer gebowled met een groep hier van Erasmus wen hebben we een huisfeestje gehad. Dus degene die er nu nog zijn heb ik allemaal al weer gezien en gesproken en we hebben al veel leuke dingen gedaan. Ik hoop nog meer naar Lissabon te kunnen de aankomende tijd. en ook naar Sintra want daar schijnt nog wel iets heel moois te zijn waar ik nog niet ben geweest. Ik zal foto's toevoegen van de afgelopen weken en wie weet aankomende week komen er nog wat meer bij!

Heel erg bedankt voor het lezen van alles blogs en ik hoop dat jullie er ook een beetje van genoten hebben! Ik in ieder geval wel en het is een stuk uit mijn leven wat mij wel bij gaat blijven voor altijd. Ik zie jullie na 17 januari weer in Nederland, want dan kom ik om half 10 aan op Schiphol

groetjes, Bom dia, Adeus, e obrigado,

Martijn

FB_IMG_1577464416627IMG20200106185726IMG20200106171134IMG20200105150902IMG20200105144549

1. Ingrid Franken:
    10 januari 2020
    Nog de beste wensen voor 2020.
    Wat een mooi verhaal.
    Je bent mooi een ervaring rijker.
    Die pakken ze niet maar van je af.
    We zullen je mooie verhalen missen.
  2. Alie Heideveld:
    10 januari 2020