Tweede week in Setúbal, ook weer overleeft

Goedenavond mensen,

Nou de introweek zit er op. Morgen gaat het dan echt beginnen. Ik ga naar school. Allereerst zal ik even de week doornemen.

In de vorige blog had ik al uitgelegd dat ik maandags naar school zou gaan, daar hebben we vooral praktische informatie gekregen. Diit was, na een paar maanden, gewoon zitten en luisteren. Dus ik ben benieuwd wat er allemaal volgt de komende weken. De internationale begeleidster Ana Dias kende echt verassend alle namen, geen idee hoe maar namen van 140 studenten weten vind ik knap. S'avonds hebben een aantal Erasmus studenten er ook weer een mooie avond van gemaakt in het cafe en een club, geen idee wat de naam ook al weer was.

Toen was het dus dinsdga, iedereen moe in de bus want we gingen ook al weer om 10:00 weg naar de kastelen. Het bleek om een militair fort/kasteel te gaan wat boven op een hoge berg stond. Ik denk dat die muren wel ongeveer 2 á 3 meter dik waren. Ongelofelijk dat ze dat met de hand allemaal hebben gebouwd vroeger. Daarna zouden we naar 2 echte kastelen gaan, maar dit werd er 1 omdat de weg was afgesloten voor één van de kastelen. Aangezien iedereen nog best moe was gingen we door naar het andere kasteel waar je een echt een geweldig uitzicht had over Setúbal. Na die tocht gingen we door de bergen weer terug richting zeeniveau en op weg naar Sesimbra wat bekend staat om zijn mooie stranden en rotswanden langs het hele strand. Daar heb ik met Andac en een aantal poolse mensen ook wat gedronken. Gewoon genieten dat we nog niet hoeven te beginnen, prima zo.

Uiteindelijk weer thuis hebben we een dag rustig aan gedaan. Woensdag hebben we namelijk een dagtrip gemaakt naar Troía, het soort schiereiland tegenover Setúbal. In de zomer erg toeristisch en mega strand met mega veel stroming in het water! Echt je werd de zee ingezogen soms. Daar hebben we dus op het strand gelegen en gezwommen en elkaar een beetje leren kennen. Ana Dias had een spelletje bedacht met vragen en iedereen moest die gaan beantwoorden. Nou dat was dus vooral bruinen, chillen, zwemmen en gezelligheid maken. Donderdag was het Jos zijn verjaardag en gingen we surfen, kayakken of peddleboarden. Ik had voor kayak gekozen, surfen was helaas vol en peddle boarden was toch niet echt wat ik wou. Alleen dat kayakken moest dus tegen de wind in, ja de dag erna kreeg ik spierpijn:). Na het kayakken hebben we natuurlijk Jos zijn verjaardag gevierd en dat ging erg goed!! iedereen feest en het werd laat, misschien iets te maargoed. Dat kan nu nog. De volgende dag hadden we namelijk een sunset party om 17:00. Hier mocht iedereen een gerecht of eten meenemen van zijn/haar land. alle Nederlanders hadden natuurlijk Stroopwafels en drop. ;). Ook was er veel Portugees eten, aanslag op je tanden die zoetigheid. Ik kwam ook te weten dat Polen ook serieus in elk eten heel veel zout doen. Alles was zooo zout. Na de sunsetparty hebben we ook weer gefeest in Setúbal zelf. Op het strand en in club 'Twelve'. Zaterdag was het een 'uitbrakdag' en hebben we savonds lekker pasta gekookt met andac, Kinga(een poolse), Sven(Uit Duitsland), Marie en Luna(Uit België). Jaa dat was goed gelukt, toen zijn we net als vrijdag weer gaan feesten en is het nu zondag. De dag waarop ik weer een kadootje van Anouk mag open maken ;p en Nelleke is gekomen vanuit Nederland. Ik had haar opgehaald en natuurlijk ging dat mis, de verkeerde trein genomen. Uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben we wat gegeten bij de Mac Donalds met daarna ijs als dessert.

Morgen dus om 10:00 naar school en de hele week vakken volgen met veel lol hoop ik :) we will see. De foto's zal ik morgen plaatsten, nu is het al iets te laat en ga ik ook mijn nachtrust nemen. Dankjewel voor het lezen en ik zie graag reacties tegemoet wat jullie er van vinden! Obrigado!

Boi Noite!! ;)

70354056_2596235627099169_1787561561779339264_o71107022_2596235080432557_5247679948075827200_o

IMG-20190915-WA0002IMG20190910140116IMG20190910102839IMG-20190909-WA0008IMG20190912111457IMG20190909190433IMG20190910102155

1. Alie Heideveld:
    16 september 2019
    Weer een mooi verhaal Martijn wel genoten van de week nu aan de slag doe je best
  2. Ingrid Franken:
    16 september 2019
    Weer er super mooi verhaal.👍👏
  3. Ariena:
    17 september 2019
    Martijn succes met de lessen. Wat heb je al veel leuks gedaan. Gr Ariena
  4. Martijn:
    17 september 2019
    Hahaha jaa was een heerlijke week, vandaag ook even naar Lissabon geweest. Vanmiddag echt aan de slag met school! Dus ik ben benieuwd dank jullie wel!! :)